A100221A10 |
Comprensió oral en llengua estrangera: perdem la por |
2019-2020 |
Jornada / Jornades. Secundària Obligatòria |
|
|
|
6/9/2019 - 6/9/2019 (5 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
INS de Pineda de Mar |
|
C. Botticelli, 6-8 (Pineda de Mar)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Maresme II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/06/2019 - 06/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Actualment, és indiscutible la necessitat del treball en xarxa en qualsevol àmbit de l’ensenyament. És per això que l’Escola Oficial d’Idiomes de Calella pretén compartir amb els centres de secundària de l’Alt Maresme reflexions, inquietuds, metodologies de treball, experiències a l’aula, materials i reptes de futur.
Si bé darrerament es fa evident la millora progressiva de l’alumnat (especialment jove) pel que fa a comprensió oral en L2, també és cert que el contacte amb la llengua oral autèntica és, moltes vegades, una situació que provoca estrès o desànim. És per això que cal cercar formes d’augmentar l’exposició a la llengua oral real minimitzant angoixes i convertint aquestes situacions en oportunitats per a un aprenentatge integral de la llengua i l’obtenció d’eines que permetin una major riquesa i naturalitat en les habilitats productives.
La sessió de treball està pensada en tres parts: presentació de diverses propostes de treball amb CO, intercanvi d’opinions i experiències, i taller de creació de material per a l’explotació de documents autèntics de comprensió oral en diferents L2.
|
| |
Objectius |
-Impulsar la cooperació entre docents de llengua de diferents centres pel que fa al compartiment d’objectius i metodologies de treball de CO en L2.
-Reflexionar sobre el paper de la CO en l’aprenentatge integral de la llengua i, especialment, en l’oportunitat que suposa per a una posterior producció oral més natural i semblant a la realitat.
-Cercar maneres d’exposar l’alumnat a una major i millor comprensió oral autèntica evitant excessives angoixes.
-Proposar la creació d’un banc comú de materials de llengua oral.
|
| |
Continguts |
-El paper de la comprensió oral autèntica en l’aprenentatge integral de la llengua.
-Estratègies de reducció de l’estrès durant la comprensió oral.
-Explotació a l’aula de documents orals autèntics
-Treball autònom en comprensió oral autèntica.
|
| |
Formador/a |
Menció Carreras, Joaquim/ Jon Andoni Duñabeitia
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat (conclusions de la Jornada).
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a la jornada.
- Realització del qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
Persones destinatàries |
Professors de secundària de la zona.
|
| |
E-mail |
crp-pineda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
06/09/2019 |
- |
- |
|
| |